П`ятниця, 16.11.2018, 17:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Освіта Диканщини

Меню сайту
Головна » 2018 » Листопад » 8 » Участь у Всеукраїнському проекті "Відкрита освітня лабораторія"
11:13
Участь у Всеукраїнському проекті "Відкрита освітня лабораторія"

24 жовтня 2018 року 12 учнів загальноосвітніх навчальних закладів району в складі команди Полтавського територіального відділення Малої академії наук України взяли участь у всеукраїнському проекті «Відкрита освітня лабораторія». Відвідавши київську лабораторію експериментальних досліджень «Екс Лаб», поринули в захопливий світ генної інженерії та біотехнологій. Спілкуючись з науковцями, дізнались про сучасні молекулярно-генетичні методи дослідження - агарозний гель-електрофорез, рестрикцію, лігування, ПЛР реакцію, тощо. Під час практичного заняття з молекулярної генетики мали змогу попрацювати на новітньому лабораторному обладнанні і оволоділи одним з методів виділення ДНК, захоплено виконуючи конкретне завдання – виділити ДНК яблука та груші. Спочатку зосереджено вслухались в розповідь викладача Малої академії наук Антоненко Світлани (родом із Шишак), зацікавлено розглядали новітнє лабораторне обладнання, обережно торкалися інструментів, старанно записували та виконували всю послідовність дій, і ось з гордістю демонструють в пробірках з розчином маленьку ниточку-спіраль –ДНК. Від успіху загорілись очі, по черзі розглядають в сучасних мікроскопах свої результати. Наступний крок до генної інженерії – розріз ДНК з допомогою спеціального високотехнологічного обладнання, але на це треба більше часу, тож відкладаємо до наступного разу, сьогодні - ознайомлювальні заняття, поспішаємо на заняття з фізики - пізнавати енергозберігаючі технології.

Проект «Відкрита освітня лабораторія», який реалізує Мала академія наук, дає можливість доступу до таємничого світу наукових лабораторних досліджень дітям із сільської місцевості, де навіть застарілого обладнання немає. Що це дає дитині з сільської школи? Ставши учасником в Малої академії наук, дитина має можливість безкоштовно поїхати в м. Київ і відчути себе в ролі науковця, дослідника, практично здійснити лабораторне дослідження на високотехнологічному обладнанні під час занять з відомими науковцями та викладачами провідних вишів України. Це цікаво й доступно не тільки учням, які хочуть пов’язати своє майбутнє з медициною та біоінформатикою, але й всім, хто хоче поглибити свої знання з біології, хімії, інформатики, математики, фізики, а для декого - визначитись з професією, зрозуміти, до чого «душа лежить».

В інституті енергозбереження та енергомененджменту учасники поїздки мали змогу ознайомитись з напрацюваннями та дослідженнями зі створення високоефективних, екологічно чистих, енерго- та ресурсозберігаючих технологій і обладнання. Під час презентації вони з цікавістю спостерігали, як маленький 3-Д принтер із заготовки виготовляє модель робота - робототехніка дуже цікавить учнів, адже поки що для юних диканчан вона залишається нездійсненою мрією.

По завершенню роботи Відкритої освітньої лабораторії всі учасники досліджень отримали подяки. Повні вражень і нових ідей поверталися додому.

Сердюк Л.І.,