П`ятниця, 15.12.2017, 20:54
Вітаю Вас Гість | RSS

Освіта Диканщини

Меню сайту
Головна » 2017 » Вересень » 28 » Плекаємо українців
14:07
Плекаємо українців

     26 вересня 2017 року на базі Байрацької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів проведено районний семінар-практикум учителів зарубіжної літератури та російської мови по темі «Сучасні підходи до вивчення зарубіжної літератури як засобу плекання українства, національно-патріотичного виховання учнів».

     З навчальним середовищем Байрацької ЗОШ І-ІІ ст. ознайомила присутніх директор школи Чуб Любов Василівна.

      На високому науково-методичному рівні уроки зарубіжної літератури провели:

     - Захарчук Ольга Миколаївна, вчитель зарубіжної літератури Байрацької ЗОШ І-ІІ ст., вища кваліфікаційна категорія, в 7 класі по темі: «Адам Міцкевич (1798-1855). Світязь. Символічні образи, елементи фольклору у творі». На уроці використані елементи компаративного аналізу твору, порівняння озера Світязь, яке знаходиться в Україні, і про яке писав А.Міцкевич. Емоційне задоволення учнів викликало прослуховування твору білоруською мовою, яке майстерно під музику виконала вчитель.

     - Фурса Валентина Іванівна, учитель зарубіжної літератури Балясненської ЗОШ І-ІІІ ст., вища кваліфікаційна категорія, звання «старший учитель» в 5 класі по темі: «Уславлення любові до праці та інших людських чеснот у казці братів Грімм «Пані Метелиця». Вчитель творчо підійшла до реалізації завдань уроку через поєднання традиційних та інноваційних форм роботи на уроці. «Добре роби – добре тобі буде» - девіз уроку пройшов через увесь урок.

      Майстер-клас по темі «І.В.Гете. Нічна пісня подорожнього. Оригінал і переклади» провела Федорова Людмила Іванівна, вчитель зарубіжної літератури та німецької мови Водянобалківської ЗОШ І-ІІІ ст., вища кваліфікаційна категорія, звання «старший учитель». Учителі перевтілилися в креативних школярів, які допомогли Людмилі Федорівні читати «Нічну пісню подорожнього» як в оригіналі, так і в перекладах різними мовами., аналізувати, порівнювати, узагальнювати…

     Під час засідання «круглого» столу по темі «Сучасні підходи до вивчення зарубіжної літератури як засобу плекання українства, національно-патріотичного виховання учнів» виступили:

     - Нужна Світлана Іванівна, методист РМК, презентувала досвід педагогів району щодо національно-патріотичного виховання учнів під час навчально-виховного процесу;

      - Сидоренко Лідія Яківна, керівник РМК вчителів зарубіжної літератури, учитель Диканського НВК імені М.В.Гоголя, ознайомила присутніх педагогів з кількома статтями нового Закону України «Про освіту», поділилася досвідом використання інноваційних форм роботи під час підготовки та проведення сучасного уроку зарубіжної літератури та в позакласній роботі по предмету;

      - Пащенко Тетяна Андріївна, учитель зарубіжної літератури Дібрівської ЗОШ І-ІІІ ст., І кваліфікаційна категорія, звання «старший учитель», розповіла про використання сучасних методів та прийомів організації уроку чи його фрагментів: квест, флешмоб та інші;

      - Оніпко Алла Володимирівна, культорганізатор БДЮТу, керівник гуртка-методист, презентувала для вчителів літератури цікаві літературні факти з історії рідного краю, біографій письменників, життя і діяльність яких пов’язані з Диканщиною, зокрема, родини Кочубеїв..

        На завершення заходу були прийняті методичні рекомендації.

       Актуальність викладання зарубіжної літератури як засобу плекання українства очевидна. Про це говорять, пишуть, дискутують. Вчителі зарубіжної літератури працюють над самоусвідомленням і національною ідентифікацією нового покоління українців. Це, можливо. головний результат нашої діяльності.

      Плекання українства це — плекання слова, плекання культури, це — знання Рідної Мови, відкритість до спілкування, діалогу й творчості, усвідомлення національної ідентичності і здатність до самоідентифікації, пізнання себе в народі, дух свободи, незалежність, добро, любов. Це — знайомство з тими творчими особистостями, які всім серцем своїм, усім життям своїм і творчістю несли в Україну перлини світової культури, осяяні животворчою силою рідного слова. Відбувається прямий чи опосередкований діалог автора й перекладача за активної участі читача. Завданням зарубіжної літератури є формування національної ідентичності, патріотизму, культури міжетнічного спілкування.

     У школі традиційно відбувається активний процес використання міжпредметних зв’язків Вивчення біографії автора та перекладача, здійснення порівняльного аналізу беззаперечно сприяє плеканню українства. При цьому біографія мислиться як акт самопізнання. Урок вивчення біографії може бути одним із найбільш захоплюючих у школі, якщо він стане живою історією конкретної людини. Живим голосом промовляє до нас письменник з мемуарів, щоденників, листів, сторінок автобіографій, своїх творів.

      На життєвих прикладах видатних особистостей відбувається самоактуалізація особистості учня; у світлі нововідкритих духовних цінностей виникає прагнення до самопізнання та самовдосконалення. Тоді вивчення зарубіжної літератури стає справжнім плеканням українства.

       У зв’язку з цим учасники районного науково-практичного семінару рекомендують:

 

1. Районному методичному обєднанню:

 

1.1. Здійснювати методичний супровід щодо викладання зарубіжної літератури як засобу

плекання українства в школах та моніторинг результатів компетентнісного підходу при викладанні літератури.

1.2. Надавати допомогу учителям щодо впровадження у навчально-виховний процес сучасних освітніх технологій, зорієнтованих на зустрічну діяльність і особисту творчість учителів і учнів.

1.3. Вивчати кращий досвід учителів зарубіжної літератури, подавати його для узагальнення до районного методичного кабінету, популяризувати кращий досвід учителів через веб-сайти навчальних закладів.

2.4. Надавати допомогу вчителям зарубіжної літератури у створенні освітніх проектів Вікіпедії, зокрема таких, як-от: «Українські письменники-перекладачі творів зарубіжної літератури», «Українські стежини зарубіжної літератури».

 

3.1. Формування національної ідентичності, патріотизму, культури міжетнічного спілкування вважати стратегічною візією викладання зарубіжної літератури. Активніше використовувати авторські технології, методи та прийоми прилучення учнів до читання, зокрема:

- інформацію про долю перекладів художніх творів;

- про перебування письменників в Україні;

- про творчі взаємозв’язки зарубіжних і українських письменників;

- про особистостей, що популяризували зарубіжну літературу в Україні;

- про пам’ятники і музеї, пов’язані з літературними подіями і явищами.

2. Учителям зарубіжної літератури та російської мови

2.1. Надавати пріоритетну роль активним та інтерактивним методам навчання, що базуються на діалогічних формах взаємодії, дискусійних питаннях, спрямованих на самостійне осягнення творів зарубіжної літератури і сприяють формуванню горомадянина-патріота.

2.2. Пропонувати учням цікаві інтерактивні сучасні завдання за прочитаними творами: - намалювати афішу до вистави або обкладинку;

- підготувати режисерський коментар;

- скласти кіносценарій фрагменту твору;

- створити буктрейлер або постер тощо.

2.3. Активізувати форми позакласної та позаурочної роботи з літературного краєзнавства, практикувати проведення бібліотечних уроків, літературних читань, зустрічей з письменниками тощо.

 

 

Завідуюча районним методичним кабінетом М.П.Курило

 

Переглядів: 27 | Додав: serdyk | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
ПЕДПРЕСА
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів