Вівторок, 28.02.2017, 15:17
Вітаю Вас Гість | RSS

Освіта Диканщини

Меню сайту

Поради вчителю

 Методичні рекомендації обласного  семінару-практикуму для спеціалістів відділів (управлінь) освіти, методистів районних (міських) методичних кабінетів по темі «Національно-патріотичне виховання дітей дошкільного віку засобами музейної педагогіки» від 29.04.2015 року.

          

            Учасники семінару-практикуму прийняли методичні рекомендації щодо впровадження музейної педагогіки  в навчально-виховний процес для підвищення національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку, створення  відповідного розвиваючого освітного простору в дошкільних навчальних закладах області, а саме:

- розширювати національні осередки;

- поповнити і використовувати краєзнавчий матеріал у навчально-виховному процесі;

- створювати міні –музеї;

- при оформленні приміщень та організації виставок враховувати сезонність  календарно-обрядових свят.

 

Методичні рекомендації  районного  фестивалю педагогічної творчості
 «Новий Державний стандарт початкової освіти в дії», прийняті 11.02.2014 року 

       Учасники районного фестивалю педагогічної творчості «Новий Державний стандарт початкової освіти в дії» відзначають, що найважливішими показниками результативності впровадження нового  Державного стандарту є: створення  належних умов  для навчання  учнів – початківців, підвищення якості знань, умінь та навичок школярів, рівня їх вихованості; забезпечення належного методичного супроводу навчально-виховного  процесу; досягнення стабільності результатів в умовах  застосування такого досвіду  іншими працівниками.

 1.          Актуальним чинником, який вимагає розвитку і вдосконалення педагогічної компетентності та професійних знань і вмінь, є особистісно орієнтована освіта.

 2.          Головні завдання особистісно орієнтованої освіти:

-         розвинути індивідуальні пізнавальні здібності кожного учня;

-         максимально виявити, ініціювати, використати особистий підхід до учня;

-         допомогти дитині пізнати й реалізувати власні здібності.

3          Формуючи навчальні відносини з учнями, педагог повинен напружити    свій досвід, комунікативні вміння, власне почуття міри і тактовність,        щоб посилити рівень незалежності й відповідальності дітей. 

 4          Педагогам працювати над виявленням дитячих здібностей і спрямовувати їх у відповідному руслі, що є гарантом успіху в

       подальшому житті обдарованої особистості.

 5        Посилити роботу з обдарованими учнями в плані здійснення міжпредметних зв’язків.   Проводити інтегровані уроки.

 6        Дотримуватися вимог щодо нормативної тривалості уроків у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів. При складанні розкладу уроків ураховувати оптимальне  співвідношення навчального навантаження протягом дня, тижня; доцільне чергування предметів  природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками музичного та образотворчого мистецтв, трудового навчання, основ здоровя та фізичної культури.

 7        Для профілактики стомлюваності, порушення статури, зору учнів початкових класів на уроках письма, читання, мови, математики через кожні 15 хвилин уроку проводити  фізкультхвилинки та гімнастику для очей.

 8        Оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів проводити  згідно вимог, затверджених наказом  Міністерства освіти і науки від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».

 9        Домашні завдання учням початкових класів задавати  згідно Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01). Не допускати  перевантаження учнів початкових класів надмірним обсягом домашніх завдань.

 10   Прийняти участь  у Всеукраїнському огляді відеоматеріалів за темою «Фізкультурні хвилинки на уроках у 1-4 класах».

 11   В навчально-виховному процесі  початкової школи використовувати підручники, зошити з друкованою основою, навчально-дидактичні посібники для учнів загальноосвітніх навчальних закладів, які мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України.  

       Завідуюча районним

       методичним кабінетом      М.П.Курило

 


ПОРАДИ ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРАЦІВНИКУ 

 
1. Учитель не повинен вихваляти кращого учня. Не потрібно вирізняти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми . 
2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина частіше від інших ставатиме переможцем, що може викликати неприязнь до неї інших учнів .
3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда". Недоречне акцентування на її винятковості породжує роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність - зловмисне прилюдне приниження унікальних здібностей - звичайно, неприпустима. 
4. Учителеві необхідно пам'ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються. 
 
 

Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей

 
1. Підхоплюй думки учнів і оцінюй їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо. 
2. Підкреслюй інтерес дітей до нового. 
3. Заохочуй оперування предметами, матеріалами, ідеями. Дитина практично вирішує дослідницькі завдання. 
4. Вчи дітей систематичній самооцінці кожної думки. Ніколи не відкидай її. 
5. Виробляй у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок. 
6. Не вимагай запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього рішення, де є багатоваріативні способи. 
7. Культивуй творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає з визнанням, приймає їх, використовує. 
8. Вчи дітей цінувати власні та чужі думки. Важливо фіксувати їх в блокноті. 
9. Іноді ровесники ставляться до здібних дітей агресивно, це необхідно попередити. Найкращим засобом є пояснення здібному, що це характерно, і розвивати у нього терпимість і впевненість. 
10. Пропонуй цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї. 
11. Розсіюй страх у талановитих дітей. 
12. Стимулюй і підтримуй ініціативу учнів, самостійність. Підкидай проекти, які можуть захоплювати. 
13. Створюй проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви. 
14. Створюй в школі періоди творчої активності, адже багатого геніальних рішень з'являється в такий момент. 
15. Допомагай оволодівати технічними засобами для записів. 
16. Розвивай критичне сприйняття дійсності. 
17. Вчи доводити починання до логічного завершення. 
18. Впливай особистим прикладом. 
19. Під час занять чітко контролюй досягнуті результати та давай завдання підвищеної складності, створюй ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання. 
20. Залучай до роботи з розробки та впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створюй ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення. 
21. Використовуй творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят. 
22. Під час опрацювання програмового матеріалу залучай до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створюй розвиваючі ситуації. 
23. Активно залучай до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках. 
24. Відзначай досягнення вихованців, підтримуй та стимулюй активність, ініціативу, пошук. 
25. Пам'ятай, що учень "...це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити" (К.Д.Ушинський). 

 
Якості, якими має володіти вчитель
для роботи з обдарованими дітьми


1. Бути доброзичливим і чуйним. 
2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси. 
3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку. 
4. Мати широке коло інтересів. 
5. Бути готовим до виконання різноманітних обов'язків, пов'язаних із навчанням обдарованих дітей. 
6. Мати педагогічну і спеціальну освіту. 
7. Володіти почуттям гумору. 
8. Мати живий та активний характер. 
9. Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду своїх поглядів і до постійного самовдосконання. 
10. Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд. 
11. Бути цілеспрямованим і наполегливим. 
12. Володіти емоційною стабільністю. 
13. Уміти переконувати. 
14. Мати схильність до самоаналізу. 


 
ПЕДПРЕСА
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Архів записів