Понеділок, 16.09.2019, 09:42
Вітаю Вас Гість | RSS

Освіта Диканщини

Меню сайту

Освіта Андріївки

«Яким би не був політичний устрій, а школа була, є і буде.

Це унікальний життєвий простір, який віддзеркалює всі реалії

нашого суспільства.»

(Газета «Освіта України» №29 від 17.04.2007 р.)

 

ППерша документальна згадка про Андріївську загальноосвітню школу І-ІІ ступенів Диканської районної ради Полтавської області датується 1891 роком, а саме в «Отчете Полтавской Уездной Земской управы за 1891 год»:

 «Андреевское сельское общественно-земское одноклассное училище существует с 1сентября 1877 года. Помещается в общественном доме, подаренном попечительницей Татьяной Федоровной Шульженко. Здание нуждается в устройстве квартиры для помощника учителя. При училище земли около одной десятины.Учитель и преподаватель закона Божия Иван Петрович Соболев окончил курс Полтавской духовной семинарии. На службе вообще и в данном училище с 7 сентября 1891 года. Помощница учителя Капитолина Александровна Коломенская окончила Полтавское епархиальное училище. На службе с 6 ноября 1889 года».

 Існувала ця церковно-приходська школа на кошти місцевого духовенства.

У тому ж таки звіті управи, але вже за 1913 рік читаємо:

 «Андреевское земское двухклассное училище Балясновской волости  существует с 1сентября 1877 года. Помещается в земском доме, построенном в 1905 году. Земли при училище 1800 кв. сажен, занятой садом и огородом.

Попечитель – дворянин Василий Михайлович Борисов, с 1910 года. Законоучитель – священник  Андрей Илляшевич, на службе с 1 сентября 1910 года.  1-я учительница – заведующая Раиса Федоровна Мишта, на службе вообще с 21.09.1900 года,  в данном училище с 1 сентября 1912 года. 2-я учи-тельница Виктория Гавриловна Осмоловская, окончившая курс в Полтавском институте благородних девиц, на службе вообще и в данном училище с 1 сен-тября 1912 года».

 Велика жовтнева соціалістична революція 1917 року скасувала стару систему народної освіти й створила нову, радянську школу: трудову, політехнічну, яка була відокремлена від церкви.

1930 рік – запроваджується обов’язкове початкове навчання дітей і остаточна ліквідація неписемності серед дорослого населення (ЛІКНЕП).

Зі спогадів старожила села, колишньої учительки Стокіз Наталії Антонівни:

 «Пішла в школу у 1933 році. Хвиля голоду вже пройшла. Було мені 7 років. Дітей в школі було небагато, одягнуті були хто як. Але пам’ятаю, що дуже хотілося навчитися читати і писати».

 Поступово почався перехід до загальної семирічної освіти. У 1934 році приміщення школи було добудоване, розширене.

Але обрушилась фашистська навала. Згадує Наталія Антонівна:

 «Під час окупації села гітлерівцями (1941-1943 р.р.) школа залишилась неушкодженою, тому заняття проводились. Було важко. Не вистачало підручників, олівець доводилось ділити між двома-трьома учнями. Писали олівцем у зошиті, тоді витирали і знову писали у тому ж зошиті. Або писали на газетах, де було чисте поле».

 Одразу після звільнення території села від ворога школа в Андріївці стала десятирічною, відкрилась вечірня школа для тих підлітків, які не змогли навчатися у 1941-1945 р.р. Тому сюди ходили учні з усіх прилеглих сіл (Надержинівка, Кучерівка, Очканівка, Кішінці, Петренки, Кокозівка, Ландарі, Сохацька Балка, Борисівка), а також і далеких (Дейнеківка, Дячкове, Байрак, Балясне, Валок, Лозівка, Долина). Дві дівчини ходили аж із Великих Будищ, бо в диканській школі не вистачало місць. В цих селах школи під час окупації були зруйновані, тому дітям щодня доводилось ходити пішки за десятки кілометрів. Навчалися у дві зміни. Директором школи в цей час був Бірюк Леонід Дмитрович.

 Протягом повоєнних років відбудови народного господарства велика увага приділялась і розвитку шкіл: добудовувались уцілілі під час окупації приміщення, будувались нові школи, покращувалось їх кадрове та методичне забезпечення, друкувались підручники та наочне приладдя. Так список періодичних видань, які отримувала Андріївська середня школа у 1957 році налічує  34 примірники газет та журналів!

З 1958 року запроваджується обовязкове загальне восьмирічне навчання, а 1966 року, згідно Постанови ЦК КПРС «Про заходи дальшого поліпшення роботи середньої загальноосвітньої школи», школа стає «загальноосвітня трудова політехнічна». Навчання в ній не обмежувалось тільки засвоєнням книжкових знань. Особлива увага приділялась трудовому вихованню та професійній орієнтації учнів. Для досягнення цієї мети при школі організовують:

1. Пришкільні дослідні ділянки;

2. Обов’язковий збір макулатури та металолому;

3. Допомога місцевому колгоспу в сільськогосподарських роботах (прополка   та збір овочів, видова прополка посівів, тощо);

4. Виготовлення на уроках трудового навчання в шкільній майстерні різних ужиткових речей та реалізація їх населенню;

5. Робота шкільної кролеферми;

6. Вирощування розсади квітів та овочів у шкільній теплиці;

7. Вирощування овочів (капусти, помідорів) бригадою учнівського шкільно-го підряду.

 А першого вересня 1983 року в Андріївці відкривали новозбудовану красуню-школу (сучасне приміщення).

Голова виконкому Андріївської сільської ради народних депутатів Раїса Іванівна Воронянська вітала з подвійним святом – початком нового навчального року та відкриттям нової школи. Директор школи Іван Григорович Неізвідський дякував правлінню колгоспу «Перемога» (голова Ворона Микола Петрович) за вкладені у будівництво кошти, будівельникам міжколгоспної пересувної механізованої колони №5 (начальник Макуха Ю.П.) за якісно виконані роботи. Вітали усіх присутніх зі святом голова районного виконавчого комітету Михайло Васильович Перехрест та завідуючий районним відділом народної освіти Юрій Іванович Песиголовець. Розпочалось навчання у школі уроком миру.

                                * * *

Свого часу директорами школи працювали (1945-2013 р.р.):

 1.     Бірюк Леонід Дмитрович

2.     Шкурко Євдоким Єрофійович

3.     Охрій Яків Федорович

4.     Бощенко Григорій Дмитрович

5.     Стрюк Михайло Макарович

6.     Юхименко Яків Мусійович

7.     Коваленко Варвара Павлівна

8.     Неізвідський Іван Григорович

9.     Мітнович Петро Антонович

Сучасна Андріївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів здійснює навчально-виховний процес відповідно Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», державної програми «Учитель», обласних, регіональних та районних програм. Педагогічна проблема, над якою працює колектив: ,,Удосконалення навчально-виховного процесу на основі активізації пізнавальної діяльності учнів". Школа повністю укомплектована педагогічними кадрами (11 учителів) та технічним персоналом (7 працівників).

          Директор школи  Мітнович Петро Антонович, 1961 року народження, закінчив Рівненський педагогічний університет у 1983 році, учитель загально-технічних дисциплін та праці, педагогічний стаж 30 років, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, має звання «Старший вчитель», нагороджений Грамотами Міністерства освіти і науки України, управління освіти і науки Полтавської облдержадміністрації, відділу освіти Диканської райдержадміністрації,  Диканської районної ради.

                           Якісний склад педагогічних працівників

          Для виконання освітньо-виховних завдань у школі працюють 11 педагогів. З них:

- має звання ,,Старший учитель”             2  учителі                                                                                                                                         

- спеціалісти вищої категорії                    1  учитель

- спеціалісти  I категорії                        7 учителів

- спеціалісти ІІ категорії                        0 учителів

- категорії «Спеціаліст»                          3 учителі

       За освітнім рівнем педагогічний колектив має такий склад:

 - з вищою педагогічною освітою          -    9 учителів

- з середньою спеціальною                     -    2  учителі

- Грамоти МОН України                       -    3  учителі

- Грамоти обласного управління освіти і науки   -   6 учителів

Учителі  Андріївської  школи    поставили  перед  собою  завдання   -  не  загубити  жодної  дитини,  дати  кожній  можливість   розкрити  все  найкраще,  закладене природою, сім'єю,  школою.  Формуємо  компетентну  особистість,  створюємо  умови  для  її  повноцінного  фізичного, інтелектуального, духовно-го  розвитку. Орієнтиром  нашої  діяльності  є  модель  компетентного  випуск-ника,  яку  створюємо з метою досягнення  поставленої  цілі. 

    Мітнович П.А.,  вчитель  вищої кваліфікаційної категорії, «Старший вчитель»,  використовує  на уроках диференціацію  та  інтеграцію  навчальних  завдань,  що  забезпечує  ефективність  навчально-виховного  процессу, здійснює  міжпредметні  зв'язки.

     Вовк Л.М., учитель першої кваліфікаційної категорії, на уроках історії постійно використовує різні форми і методи роботи з дітьми, вдало використовує індивідуальний, диференційовний підхід, матеріали розвитку історії рідного краю. Закінчила Полтавський педінститут, стаж роботи 22 роки.

Таран С.О.  організовує всю позакласну, загальношкільну виховну роботу. Координація роботи учкому, молодіжної піонерської організації «Веселка», організація проведення вечорів відпочинку, різноманітних конкурсів художньої самодіяльності, виставок малюнків, робота спортивної волейбольної секції зумовлюють постійно знаходити спільну мову у контактуванні з дітьми. І вчитель цю мову знаходить. Закінчила Гадяцьке державне училище культури, стаж роботи 15 років.

 Чопівська К.Д., вчитель  першої кваліфікаційної категорії, здійснює  пошукову  діяльність, керує пошуковим загоном «Паросток». Завдяки роботі цього загону зібрано багатий матеріал з історії розвитку села Андріївка, історії школи, унікальності природних особливостей села. Закінчила Полтавський педінститут, стаж роботи 32 роки.

     Лукаш Т.І., учитель першої кваліфікаційної категорії, використовує кому-нікативний  підхід  до  мови,  де  головне  місце  відводиться  розвиткові ус-ного  мовлення ,  особливо  діалогічного.  Вчитель  підбирає  такі  ситуації,  в  які  може  потрапити  учень  дома,  в  школі,  в  громадських, суспільних міс-цях. Незалежно  від  теми  і  класу  намагається  звернути  увагу  на  виховний  потенціал  уроку. Закінчила Полтавський педінститут, стаж роботи 25 років.

Городницька Н.М., вчитель  першої кваліфікаційної категорії, «Старший вчитель», ефективно використовує на уроках ігрові моменти,  диференціацію  та  інтеграцію  навчальних  завдань,  що  забезпечує  ефективність  навчального  процесу: підвищується  швидкість  читання,  розвивається  самостійність  мислення учнів початкових класів. Закінчила Полтавський педінститут, стаж роботи 32 роки.

Чопівська Л.І., учитель першої кваліфікаційної категорії, крім навчання учнів 1-4 класів грамоті забезпечує в класному колективі формування відносин взаємодопомоги, співробітництва, дружби та взаємоповаги. Закінчила Полтав-ський педінститут, стаж роботи 24 роки.

Покотило Н.В., Неізвідський І.Г. – учителі першої кваліфікаційної категорії фізико-математичного циклу, завдяки яким учні школи мають достатньо глибокі знання з даних дисциплін.В роботі часто використовують проведення нестандартних уроків. Закінчили Полтавський педінститут, стаж роботи відповідно 37 та 43 роки.

Таран В.А. хоча і не має повної вищої освіти, але на доволі високому рівні освоїв роботу по вивченню інформаційно-комунікативних технологій. Вдало здійснює процес навчання дітей роботі з комп’ютером, є тренером для учителів школи по оволоінню основами ІКТ, багато уваги приділяє оформленню кабінету інформатики у школі. Закінчив три курси Полтавського педінституту, стаж роботи 27 років.

       Учителі школи беруть активну участь у роботі районних методичних об’єднань, семінарів, творчих звітів учителів району, постійно (раз на 5 років) проходять атестацію на відповідність кваліфікаційній категорії.

В даний час у школі завершується робота по створенню музею школи.


                         Мітнович П.А., директор Андріївської загальноосвітньої школи І-ІІ ст.

ПЕДПРЕСА
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів