Понеділок, 16.09.2019, 09:42
Вітаю Вас Гість | RSS

Освіта Диканщини

Меню сайту

Консультації логопеда

Розмова про мову.


         Працюючи з дітками 5-10 років, які мають вади вимови, порушення читання, письма, зв’язного мовлення, часто чую від батьків запитання: «Чому саме у нашої дитини ці проблеми? Які причини їх виникнення? Як швидко можна це виправити?»
         Причин, через які порушується мовлення, може бути багато: таких, які можна пояснити і про які можна тільки здогадуватися. Інколи вміння правильно і гарно говорити передається малюку генетично, інколи це вміння є наслідком зусиль батьків, які намагаються всебічно розвивати дитя, але, на жаль, часто доводиться спостерігати, як батьки покладаються на інших (вихователів дитячого садка чи бабусь), живуть за правилом «чужі виросли – і наше виросте».
          Вміння осмислено говорити – це те, чим ми, люди, відрізняємось від інших мешканців Землі. У кожного з нас в голові працює найскладніший «комп’ютер», принцип роботи якого ще й досі до кінця не вивчений. Усі процеси розвитку людини взаємопов’язані: щоб розвивалось мовлення, паралельно повинні розвиватися велика та дрібна моторика, зорове та слухове сприйняття, інтелект, емоції, навички спілкування, самообслуговування, гри.
         Дитина до 7 років отримує таку ж кількість знань, умінь і навичок, як протягом всіх наступних років життя. Щоб допомогти їй не заплутатися у такому величезному обсязі знань, давайте ми, дорослі, умовно розкладемо їх по «вікових поличках».
         Отже, малюк 1,5 років (18 місяців) повинен вміти:
- ходити самостійно, переступаючи через перепони (мотузку, палицю);
- пити з чашки, не розливаючи рідини; самостійно їсти руками, робити спробу їсти ложкою;
- виконувати прохання дорослого (шукати, знаходити і приносити те, що просять);
- знімати прості предмети одягу (рукавиці, шапку);
- впізнавати себе у дзеркалі, радіти своєму відображенню; показувати всі частини тіла;
- махати рукою на прощання, на прохання обнімати батьків;
- розуміти поняття «можна» і «не можна», «хороший» і « поганий»; розрізняти тональність голосу вимог дорослих, використовувати «ні» і «так» (словом, звуком чи жестом) на вираження своєї згоди чи незгоди;
- гратися самостійно, якщо поруч дорослий; впізнавати знайомі іграшки, малюнки у книжці;
- будувати прості структури з кубиків; захоплювати одночасно 2-3 іграшки;
- пробувати малювати олівцем, черкати, розривати папір;
- нанизувати 3-4 кільця на стержень пірамідки;
- розрізняти поняття «великий» - «малий», «багато» -«мало (один)»;
- орієнтуватися у просторовому розміщенні предметів, розуміти «на», «під», «біля»;
- відрізняти реальні речі від їх зображення;
- слухати оповідання, казки;
- на прохання дорослого і самостійно повторювати одну і ту саму дію («ладусі», «сорока – ворона»). 
- мати словниковий запас із 40 слів (не менше 10): звуконаслідування – «няв», «гав»; назви близьких людей – «ма-ма», «па-па», назви тварин – «киця», «паця», «ціпа» ; деякі дієслова – «дай», «на»; звуки на позначення конкретних слів – «ди» - іди, «пи» - вода і т.д.
            У деяких педагогічних виданнях рекомендується також з цього віку привчати дитину дякувати за їжу (хоча б жестом голови) та користуватися носовичком, серветкою, гребінцем.
            Якщо ваше маля не виконує 2-3 дії з цього переліку – вам є над чим попрацювати. Якщо йому не під силу більше завдань – зверніться до педіатра, можливо, вашій дитинці потрібне додаткове обстеження, допомога спеціаліста.
На сьогодні все. Бажаю вам успіхів та радісного спілкування з дітками! До зустрічі!

 

Рудик Н.В. 

  вчитель – логопед логопедичного пункту  
  відділу освіти Диканської РДА



ПЕДПРЕСА
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів